Ontstaan

Het begin van Stichting AKAR

Dike vertelt:
Geboren in Korido en getogen in Manokwari, was het logisch dat op de eerste reis terug naar onze wortels deze plaatsen werden aangedaan.
Na een hartelijke ontvangst en heerlijke dagen in Korido, werd een verzoek om een buitenboordmotor voor het dorp mij toegefluisterd. Met behulp van de familie kreeg ik dit voor elkaar. Maar van het één komt het ander, het zaadje schoot wortel, de kiem werd een boompje: Stichting Akar!

Jeugdjaren Het oude huis in Kwawi (Manokwari)

Dike vertelt verder:
De zendingspost Kwawi bij Manokwari is gedurende 7 jaren ons thuis geweest.
Tussen de Papoea's en de vele kinderen van de kampong, het kalme strandje met de steiger en het oerwoud met de vele vruchtbomen achter ons huis, genoten wij een paradijselijke jeugd. Met dankbaarheid voor deze tijd in ons hart en de goede herinnering aan al die spontane en trouwe mensen om ons heen, willen wij ons nu inzetten om een klein stukje van dat paradijs voor hen te helpen terugvinden. Want zij verdienen het.

Bovenstaande foto werd genomen tijdens de eerste reis van Dike met haar vader Roel ten Kate in 1993. Het was het laatste jaar dat onze vroegere woning met galerij er nog stond.
Inmiddels heeft de stichting in haar bijna 15-jarige bestaan al heel wat meegemaakt. Er zijn behoorlijk wat projecten gerealiseerd, waarover we u graag willen vertellen. De links in het menu hiernaast geven de activiteiten van Stichting AKAR aan.